lördag, mars 22, 2014

American Details

Några amerikanska ting i mitt hem.

 California Dreamin'- I dörröppningen in till mitt vardagsrum hänger denna träskylt från Brandy Melville.

En liten folkabuss från Laguna Beach står ovanpå min bokhylla.

I bokhyllan har även mitt diplom från Santa Monica College en självklar plats. Bredvid står en liten uggla som varit mormors.

Winds of Change- På väggen hänger en inramad planch från Santa Monica baserade konstnären Jodi Fuchs. Jag träffade henne första gången på Santa Monica Airport Artwalk i mars 2012 då jag skrev en artikel för The Corsair. Tre månader senare gick jag förbi Jodi Fuchs studio för att köpa denna planch då jag inte kunde sluta tänka på den. Hon har även signerat den.

En liten tavla från en mysig butik på Main Street i Santa Monica pryder mitt nattduksbord.

Photos: Private

Jag försöker att inte vara för materialistisk eftersom jag inte tror att man mår bra av att ha för mycket prylar, men dessa saker älskar jag. De påminner mig om min tid i LA och gör mig motiverad till att en dag ta mig tillbaks.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...