måndag, mars 21, 2011

Singing in the Rain... or maybe not!

Jag ångrar mig angående regnet... för idag spårade moder jord ur totalt. Hela L.A. är i stort sett som en stor plaskande vattenpöl, vägarna här är ju inte direkt byggda för vatten. Det var dessutom L.A. Marathon idag så stackarna som sprang frös väl halvt ihjäl om de nu ens tog sig runt.

Förmiddagen och tidig eftermiddag spenderades inomhus i värmen med näsan i historiaboken. Tråkigt som bara den, speciellt när man har en hjärna som inte är byggd för att komma ihåg saker som är relaterade till historia. Eftermiddagen blev däremot blöt och kall. Jag och Rebecca trotsade vädret för att möta upp Lina och hennes kompis Johanna nere på Third. Vi hade sån tur att vi redan träffade dem på bussen, som endast gick till 11 Street pga att vägarna var avstängda för maratonloppet. Så från 11th blev det taxi för vi orkade inte vänta på nästa buss i regnet. Det kostade $2 var (ca 13 kr) haha och då gav vi ändå taxichauffören ett par dollar i dricks :)

I väntan på taxi. Johanna och under paraplyet Lina, som var lite grinig pga regnet ;)

The rain is pouring down.

Nere på Third möttes vi av översvämningar på gatorna och jag blev dyngsur så fort jag klev ur taxin eftersom jag satte ner foten i en ca 20 cm djup vattenpöl. Nice! Sen fick jag gå runt med blöta fötter i ca 4 tim. Yay!

Vatten forsade mot trottoarerna.

Trots regn och kyla blev det enligt vår tradition en Frozen Yoghurt på Tutti Frutti, sen lite shopping, fast det var bara Johanna, som är här på besök från Sverige, som shoppade.

Mumma!

Bloomingdales där de har världens bästa väskavdelning av den mer exklusiva sorten. We love!

Efter shoppingen blev det lite sushi och därefter bio. Vi såg The Adjustment Bureau, den var okej men lite lik Inception.

Lina och Rebecca i väntan på sushi haha.

Johanna och jag. Jag har på mig en ny klänning från Forever, men den syns inte så mycket på bilden. I alla fall så älskar jag den!

Väl hemma igen blev det en kopp te för att få upp värmen och därefter lite mer historiaplugg. Nu är kl snart 2 på natten och jag måste verkligen sova. Natti natti!

Ps. Det var precis värsta action här utanför. En granne skrek åt en annan granne att han skulle vrida ner volymen, han spelade musik ganska högt. De skrek åt varandra en bra stund och jag trodde nästan det skulle bli slagsmål. Men det blev det som tur var inte.

5 kommentarer:

Ida sa...

Fan vad gott det ser ut, frozen yoghurt!!!!

Martin sa...

Forever som i Forever21? Man önskar ibland att vissa inte tog namnet så bokstavligt när de ska handla där.

Sanna sa...

Japp Forever 21. Love it! Men det finns ju en hel del olika sorters kläder där, en del fjortiskläder med ;)

Martin sa...

Jag menade mer att när en viss person (läs Angela) handlar där brukar det ta "forever".

Sanna sa...

Ahh okej, ja då är jag med haha :) Men en timma går ganska snabbt därinne ändå ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...