fredag, mars 11, 2011

Thoughts on the Mayan Calendar & Life in General

Usch jag tycker det känns som att det bara sker mer och mer naturkatastrofer i världen. Det känns som det hänt jättemycket bara de senaste månaderna. 2012 är ju nära med, I'm just sayin. Jag är glad att jag åkte tillbaks hit för om Mayaindianerna nu har rätt och jag bara har lite mer än ett år på mig att njuta så vill jag göra precis det, njuta. Det bästa är nog att inte ha några förväntningar och att inte planera för mycket, utan bara ta dagarna och livet som det kommer. Jag tror man mår bättre då.

Jag känner att jag mår mycket bättre här än i Sverige, solen gör väl sitt men också det att folk lever mer här än i Sverige. I Sverige tycker jag det känns lite som att livet går ut på att skapa sitt perfekta hem i sin perfekta lilla värld och leva i just den världen. Alla är givetvis olika och de flesta känner sig säkert inte instängda, men jag gjorde det. Ibland fick jag lust att bara ta mitt pick och pack och flytta till en varm ö och bo i ett litet ruckel och bara fånga dagen liksom. Här har jag inte samma lust till det, här känner jag mig lugn. Jag börjar t.o.m tänka i banor som hus, vilket aldrig ens fanns på kartan för mig i Sverige. Så vad det egentligen handlar om för mig är nog att hitta en plats där man trivs och jag antar att man kan säga att jag hittat hem.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...