onsdag, mars 09, 2011

A Visit to the Library x 2

Idag har jag i stort sett inte gjort något annat än fixat med saker till skolan. I Nutrition 1 har vi ett Diet-Analysis-Project som pågår under hela terminen. I morgon är det inlämning av steg 1: man skulle under tre dagar (två vardagar och en helgdag) skriva ner vad man åt och därefter skriva in det i dataprogrammet så att det kan analyseras. Både det handskrivna (3 sidor) och datautskrifterna (24 sidor) ska lämnas in. Det kanske inte låter som det ska ta så mycket tid, men varenda liten grej man äter ska sökas upp i databasen plus att man måste räkna ut hur mycket av produkten man ska lägga till. När man som jag är vegetarian går även en hel del tid till att skapa nya produkter i dataprogrammet eftersom alla vegetariska matvaror inte finns. Men nu är det klart, ska bara skriva ut det i morgon innan lektionen.

Efter att ha spenderat förmiddagen med Nutrition projektet var det dags för historialektion och därefter passade jag på att leta böcker till en historiauppgift som är värd 25% av betyget. Jag började på Santa Monica College Library, men hittade inte den bok jag ville ha så åkte ner till Santa Monica Public Library istället (där jag faktiskt aldrig varit förut). Där hittade jag boken jag sökte, som handlar om the Salem Witchcraft trials, dock verkade den inte så bra som jag trodde. Den är över 300 sidor plus att texten är pytteliten. Men jag hittade en annan som handlar om the Declaration of Independence istället som verkar mer lättläst. Jag ska kolla med professor W. på torsdag om den funkar.

Santa Monica Public Library. Superfint inne, ljust och fräscht och känns ganska nybyggt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hum amerikansk historia, kanske inte det i särklass mest intressanta men men måste man så måste man! Kämpa på!

RandomMarika sa...

Salem Witchcraft trials låter ju spännande. Tänk Bonnie :) Tänk VD! Fast det är klart, vissa författare kan ju helt klart ta kål på läsarnöjet...

Sanna sa...

emum: Ja det blev faktiskt boken om Salem Witchcraft till slut, detta delvis pga Bonnie haha :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...