fredag, augusti 26, 2011

Back in LA!

Ja eller jag kom ju fram igår, men har inte hunnit skriva förrän nu. Resan gick i alla fall bra. Bytet i Paris var någorlunda smärtfritt, planet från Paris var däremot ca 30 min försenat. Jag som endast sovit 2 timmar innan resan slumrade till redan innan planet lyfte, men vaknade givetvis lagom till start. Sen slumrade jag till och från de första 5 timmarna av resan.

För första gången i mitt liv höll jag dessutom på att svettas bort på planet. Brukar alltid frysa annars men igår var det sjukt varmt. Vad mer, jo jag satt längst in vid fönstret. Enligt mig sämsta tänkbara platsen då jag brukar vilja upp och gå lite emellanåt. Men trängde mig ut några gånger för att gå på toaletten och samtidigt spana in en otroligt vacker Italienare. Jag som alltid hävdat att Italienare är slemmiga ;p Men jag tar tillbaks det nu... okej? Han var en Italiensk rocker/fotomodell utseendemässigt. Fiiin!!

Landade en halvtimma försenade runt 13.30. Därefter skulle jag ju igenom immigration eller vad man ska kalla det, vilket tog 1,5 timma. Aslång kö. Men jag hade åtminstone nöjet att spana in "min" Italienare nästan hela tiden. Efter immigration hämtade jag min väska och fick sedan stå i ännu en kö för att gå igenom customs, typ tull. Eller jag gick ju igenom den för personer som hade 'nothing to declare' och det tog nog minst 30 min till, skapligt trött på att stå i kö då. Därefter kom jag ut lagom till värsta tänkbara trafiken, så taxiresan tog också längre tid än vanligt. Men som Charles Ingalls would say: All is well that ends well!

3 kommentarer:

Anonym sa...

skönt att du är 'hemma' nu :) kram /a

Ida sa...

Usch låter jobbigt med varmt plan, bättre att frysa!
Kram på dig

Anonym sa...

all is well that ends well!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...