torsdag, augusti 04, 2011

Shopping in Strawtown

Igår blev det en tur till Halmstad med mamma. Vi började dagen med lite shopping på stan och därefter blev det lunchpaus på mysiga Kafé Brooktorpsgården.




Vi satte oss självklart på uteserveringen.



Ni har sett det förut haha, fast inte från samma ställe. Bakad potatis med tonfiskröra.


Efter lunchen blev det lite mer shopping och därefter ett besök på Östra Stranden.

Beach parking! Inte riktigt som i Californien, nej här parkerar vi under tallar :)


Jag hade inte varit på Östra Stranden på ett par år och fick en chock när jag kom ner. Hade för mig att det var mycket finare än vad det var. Tänkte också att det var större. Östra är ju pytteliten. Inte alls lika rent och fint som stränderna kring LA heller. Sen hade vi sån otur att solen gick i moln när vi kom dit med, fast ett dopp blev det ändå. Jag tyckte det var kallt och ville knappt doppa mig, men när mamma som brukade vara en riktig badkruka doppade sig så hade jag ju inget val. Men jag fick ju årets första dopp i Sverige avklarat ;)

Östra Stranden.

Hur mycket folk som helst.

Efter strandbesöket blev det mer svalkande i form av glass. Jag slog till på en Daimstrut. Mums! Sedan körde vi hemåt. Körde om Åled, Sennan och några andra samhällen hem. Kul med lite sightseeing :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

huff jag vill också strosa runt i halmstad med dig o äta bakad potatis med röra :( Håller dock med om att östrastranden inte är mycket att hurra över... tylösand är faktiskt mycket finare, synd bara att det förekommer nån slags störst-bäst-vackrast föreställning där.

Ida sa...

Ser mysigt ut! Men östra är ju ingen fin strand! Men det finns många fina!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...