torsdag, februari 17, 2011

After Rain Comes Sunshine

Jag har droppat min hemska Art History 72. Yay! Anledningen är att jag istället fått en plats på Communication 10 som uppfyller samma krav. Mailade läraren i Comm 10 igår och han skrev att jag skulle komma till lektionen, som förresten är en kvällskurs, och prata med honom efteråt. Jag gjorde så och han sa nej till alla som ville adda utom mig haha. Eller rättare sagt jag fick ett "jag kan förmodligen klämma in dig". Detta delvis för att jag är svensk och skulle bli ett intressant tillskott i klassen hehe. De flesta är asiater och amerikaner och vi ska diskutera homosexualitet, könsskillnader och rasism så han tycker det är bra att få lite insyn från olika delar av världen. En annan anledning tror jag var just att jag mailat honom innan. Många körde den där "jag har mailat dig men du kanske inte fick det?". En kille kom även och sa att hans kompis ville droppa kursen och frågade om han kunde adda den istället, men läraren sa att det inte fungerar så.

Mailade honom igen igårkväll efter kursen så att han inte skulle glömma av mig, frågade när han vet säkert om jag får en plats eller inte. Idag 10 min innan jag skulle promenera bort till skolan och ha Art History fick jag svar och en addkod. Yay! Addade kursen direkt och droppade Art History 72 så jag slapp gå dit :) Ibland har man tur!

Efter regn kommer för det mesta solsken ;) I alla fall här i Californien.

I landet utanför min dörr haha. Meningen är att ni ska se att solen skiner ;) Fast trots dagens solsken är det inte speciellt varmt ute så ni behöver inte bli alltför avundsjuka.

Pretty purple flowers, också i landet :)

3 kommentarer:

Helena sa...

Vilka härliga kort du lagt ut på.. Ser verkligem härligt ut.
Lycka till i skolan!
Kram

Anonym sa...

JOO jag är avundsjuk ändå för här skiner ingen sol och du har iaf plusgrader, vi är nere på 8 förbannade minusgrader. Japp du gissa rätt, jag ÄR trött på vinter. Det enda som lyser upp är att jag snart kommer att boka flyg till värmen i LA!! kram nadine

Anonym sa...

Så skönt med den nya kursen! Lycka till och ha en trevlig helg där i soliga LA.
Kram Angela

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...