tisdag, februari 08, 2011

Cinnamon Rolls: the American Way!

Okej är ni redo? Här kommer den i alla fall... en steg för steg guide till att "baka" kanelbullar på amerikanskt vis.

1. Inskaffa en rulle Pillsbury Cinnamon Rolls. Finns även i 8-pack.

2. Skåra rullen med en vass kniv.

3. Dela rullen lite försiktigt så att du kan ta ut kanelbullarna och den lilla burken med glasyr.

4. Lägg dem på en plåt och ställ därefter in plåten i ugnen.

5. Vänta ca 8 min och ta sedan ut plåten med de härligt nygräddade kanelbullarna. (Vill du vara extra amerikansk så kan du även köra igång brandlarmet några gånger medan plåten står i ugnen. Jag lyckades två gånger utan att ens försöka.)

6. Ta fram den lilla burken med glasyr.

7. Bre på glasyr ovanpå kanelbullarna.

8. Servera på en tallrik och njut!

Ärligt talat så är de sjukt goda. Smakar nästan precis som hembakta svenska kanelbullar. Pricken över i:et är även glasyren. Supergott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hm ser inte så vidare gott ut om jag ska vara ärlig;) men måste ändå prova när jag kommer o hälsar på! kram nadine

Anonym sa...

Åh, herregud! Amerikanare har då lösning på allt. Detta kanske är en lösning till nästa gång som jag har fredagsfika. Skära upp, in i ugnen och sedan klart. :)
/Maria Nilsson

Elin N sa...

hahaha ojj finns det sånt med... haha smidigt om man är jätte sugen på bullar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...