fredag, februari 11, 2011

Big Spender!!!!

Ja idag har jag gjort av med MYCKET pengar. Dock på något så nödvändigt och tråkigt som skolavgift. Jag har betalat kursavgifter, försäkring, student ID och vad mer man nu betalar. Men eftersom dollarn fortfarande är relativt låg blev det ändå inte riktigt så mycket som jag räknat med och det är ju alltid nåt. Nu när jag betalat och fått mitt student ID får jag även åka buss gratis. Det är nån ny grej de börjat med sen sist jag var här. Staten California bestämde att alla studenter ska få åka gratis buss. Toppen tycker jag då det är ganska jobbigt att alltid behöva ha massa 1-dollarsedlar elr mynt till busspengar. Det går ju även en dollar per bussresa, vilket blir en del i längden.

På Santa Monica College pratade jag även med en counselor (studievägledare) om vilka kurser jag ska ta i vår. I morse hade jag fem kurser, men ville bara ha fyra och var osäker på vilken jag skulle droppa. Men kunde droppa vilken som, så det löste sig ju enkelt. Så nu i vår ska jag alltså läsa: Art History 72 (American Art History), Communication 1, History 11 (History of the United States through Reconstruction) och Nutrition 1. Det är såna kurser jag måste ta om jag ska ta en AA degree här, men jag tycker ändå att det ska bli ganska kul... ja förutom historian då kanske. Man behöver ju inte läsa just dessa kurser, men man måste läsa kurser inom vissa områden och dessa var de jag tyckte lät mest intressanta. Så lite valmöjligheter har jag ju ändå haft :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till nu i skolan. Några hunky lärare? Kram Angela

Sanna sa...

Angela: Ingen aning eftersom skolan inte börjar förrän på måndag haha. kramar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...