onsdag, februari 09, 2011

Third Street Promenade

Efter piren blev det även ett besök på Third Street Promenade. Det tar kanske fem minuter att gå från piren upp till Third Street så vi kunde ju liksom inte låta bli ;) Där strosade vi runt i lite butiker innan vi till slut gick till bokaffären Barnes & Noble för lite kändis-spotting. Kourtney och Khloé Kardashian skulle ha book signing där, men man var tvungen att ha med sig deras bok eller köpa den för att få komma in och se dem. Rebecca köpte boken eftersom hon gärna ville träffa dem, men jag som inte var lika starstruck åkte istället hem ;) Om jag ska va riktigt ärlig så vet jag knappt vad de är kända för haha. Eller jo jag vet att det finns en realityserie som handlar om deras familj men det är i stort sett allt jag vet.

Inne på Santa Monica Place som brukade se ut som vilket amerikanskt köpcentrum som helst, men innan jul nyöppnade det efter en ganska stor ombyggnad. Största skillnaden är att de öppnat upp taket, men butikerna uppgraderades även från Forever 21, som nu ligger ute på Third Street Promenade, till Bloomingdales etc.
 
Louis Vuitton kan man även hitta i entrén till Santa Monica Place.

Third Street Promenade är den största shoppinggatan i Santa Monica. Här finns en massa butiker, restauranger, biografer etc.

Tourist style vid en dinosauriefontän haha ;)

Jag vet inte riktigt varför de har en massa dinosaurier där egentligen...

... men de är ju i alla fall lite roliga att fota ;)

3 kommentarer:

Elin sa...

Jag shoppade converse och lite benettonkläder på den gatan. LV var jag dock inte inne på, jag kollade in butiken på Rodeo Drive i stället (är galen i det märket!)

Mia sa...

Åh där har jag ju suttit med. SM är lovely förutom deras puritanska regel om rökförbud. När jag var där höll min franska pojkvän på att bli galen. Han vägrade SM jämt. :)

Följer dig dagligen tjejen, förhoppningsvis drar vi dit någon vecka i sommar och rekar för en längre vistelse nästa år, hoppas du är kvar och att vi ses då.
Kram

Anonym sa...

detta ställa är ett givet stopp för oss i sommar det ser jag! kram nadine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...