söndag, mars 27, 2011

Women, Action & the Media Seminar

I Communication 10 ska vi skriva två små uppsatser som midterm. Vi fick två olika essay questions att skriva om; en om hur kvinnans roll i samhället utvecklats sedan 1920 och en om hur homosexuella har det i vårt hemland. Men sen fick vi även valet att skippa en av frågorna och istället skriva en outside essay.

I helgen höll Women, Action & the Media (WAM) olika seminarium på skolan och vi hade möjligheten att gå på något av dem och skriva om det. Så jag valde att gå på ett idag (igår) som jag trodde skulle handla om Twilight. Men det handlade mer om hur man kan se på Twilightböckerna/filmerna som teen dating violence.

Elin Stebbins Waldal som höll i seminariet var i ett abusive relationship som ung (svengelska, förlåt men hittar inte rätt ord) och har skrivit en bok om detta, Tornado Warnings. Jag kan hålla med om vissa saker hon sa, men jag tyckte det kändes lite som att hon analyserade sönder böckerna och lade in för mycket egna tankar kring det hela. Men jag har i alla fall i stort sett redan skrivit klart uppsatsen. Blev lite sugen på att läsa hennes egna bok med.

I ett klassrum i den relativt nybyggda historiabyggnaden. Elin Stebbins Waldal är hon där framme längst till höger på bilden (under klockan).

Lite kort info om seminariet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Säkert intressant! Fick mig ju en dos av det där med ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...