lördag, mars 26, 2011

Disneyland

Igår blev det en heldag (13 timmar) på Disneyland i Anaheim med Lina, Johanna och Rebecca. Man blev verkligen barn på nytt. Mest imponerande är nog egentligen att det är så himla fint, allt är så välgjort liksom. Eftersom bilder ofta säger mer än ord, så bjuder jag på några här.

I Adventureland. Jag åkte den där berg- och dalbanan i bakgrunden. Den var fruktansvärd så jag blundade igenom i stort sett hela turen ;)

Matpaus! Jag och Johanna.

Nyinhandlade regnponchos för att slippa bli blöta inför nästa åktur. Vi skulle visst se allvarliga ut här men jag fattade inte riktigt grejen ;)

Grizzly River Rafting Adventure, som "Kållerado" på Liseberg fast 10 ggr värre och roligare. Våra regnponchos var helt klart värda pengarna, hade blivit skapligt blöta annars.

Inne på själva Disneyland.

Som sagt man blir verkligen barn på nytt därinne.

Mimmi Pigg eller Minnie Mouse som hon egentligen heter.

Slottet!

Lite socker måste självklart intas om man ska orka med en heldag på Disneyland.

Jag slog till på den här sjukt goda, men mäktiga cashewnöts-colasmet-chokladkakan.

Här kunde man åka båttur på "floden", men vi skippade det.

Haunted Mansion. Som inte var lika läskigt som det på Universal Studios utan mer barnvänligt.

Lina försöker komma ner till Underlandet, här är hon utan för kaninens dörr.

Framför slottet i väntan på fyrverkerierna som var helt magiska. Love!

Bästa åkturen inne på Disneyland var Space Mountain som var en berg- och dalbana i totalt mörker. Stod i kö en timma, men det var det helt klart värt. Fyrverkerierna var riktigt fina med. Mina systerdöttrar skulle fullkomligt älska Disneyland, det skulle vara så kul att gå dit med dem någon gång medan de fortfarande är relativt små. *Wink wink* Carro och Jögge ;) Fler bilder kommer förresten komma på facebook under veckan när jag fått de andra tjejernas bilder.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fan va kul med disneyland! då kan du bocka ev det på listan över todo's i LA!

Ida sa...

Åh vad skoj!!!!

madde sa...

Älskar disneyland, vi bor kanske 20min därifrån :) Hade säsongskort förra året och ska skaffa igen efter sommaren (hela sommaren är typ black out dates iaf). Så skönt att kunna åka dit i några timmar åt gången istf att behöva knägå fr öppning till stängning.

Sv. Ja, det står ju tom whole wheat på popcornförpackningen.. så det är väl ungefär som att äta oats :D

Elin N sa...

ååhhh disneyland, vadå avundsjuk!!! kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...