måndag, mars 07, 2011

Walking is My New Addiction

Så var snart ännu en helg över. Idag har jag varit sjukt rastlös. Kunde inte koncentrera mig alls på att plugga så jag bestämde mig för att gå ut och gå en timma. Planen var att gå fram och tillbaks till Memorial Park, men när jag kom dit var det en himla massa folk som spelade baseball där vilket gjorde mig ännu mer rastlös. Så jag fortsatte att gå tills jag nådde Santa Monica Beach.

Santa Monica Beach

Gick samma väg hem igen, alltså Pico upp till 14th Street och sen Olympic till 22th Street och lite smågator hem. Detta för att det skulle bli ytterligare lite längre och för att det är mysigare att gå där än på Pico Blvd.

Woodlawn Cemetary på 14th Street, som för att vara en kyrkogård ser jättemysig ut... i alla fall på dagtid ;)

14th Street. Woodlawn Cemetary ligger på andra sidan häcken.

Väggmålning på 14th Street.

Nästan hemma. Det var nån slags festival i Virginia Avenue Park idag.

De hade live-musik och en massa små tält där olika föreningar hade information och aktiviteter, men det verkade mest vara en familjefestival. Mycket saker för barn och så.

Totalt blev det en promenad på två timmar. Det känns i benen kan jag säga, speciellt som jag gick nästan två timmar igår med. Väl hemma möttes jag av en trevlig överraskning, nämligen en väldoftande och skinande ren lägenhet. Min roomie hade städat! Så söt!

Ps. Efter promenaden så blev det faktiskt lite plugg! Koncentrationen var högre när hjärnan lugnat ner sig lite.

5 kommentarer:

Lisa sa...

Duktig du ar , jag foljer garna med nasta gang du ska ut och ga.
Bor nastan granne med dig vi lar ses nagon dag , kram :D

Sanna sa...

Vad kul! Bor du också på Pico Lanai?

Anonym sa...

ja det finns inget som rensar huvudet bättre än en promenad! o dutti är du med!

Anna-Lisa Johansson sa...

Jaa, det gor jag . det var roligt att hitta din blogg :D
byggnad 3, vill du ga ut och ga nagon dag hor av dig :)
Anna-Lisa Johansson var namnet hahha

Sanna sa...

Nu har jag addat dig på facebook haha, om det är du. Hittade bara en Anna-Lisa Johansson haha :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...