lördag, mars 12, 2011

Tsunami Warnings and Third Street Promenade

Tsunami i Japan, fruktansvärt. Här går livet tack och lov vidare då spridningen av vågen inte blev lika stor som man räknat med, phu. Dock tyckte jag och Rebecca att havet såg lite oroligt ut i eftermiddags när vi åkte förbi med bussen. Det såg liksom ut om att hela havet vibrerade, vanligtvis är det ju lugnt mellan vågorna eller vad man ska säga. Men jag vet inte, är ju ingen vågexpert precis. Min planerade dag på stranden blev i alla fall inställd, det känns ju dumt att utmana ödet.

Förmiddagen spenderades istället med att prata lite med vänner i Sverige och därefter blev det knappt en timma vid poolen, vilket räckte mer än väl för ett blekansikte som mig. I eftermiddags blev det några timmars plugg och sen tog jag och Rebecca bussen ner till Third Street Promenade för att möta upp söta Lina för en Frozen Yoghurt.

Längst upp i Santa Monica Place!

Ganska så högt :S

Min Frozen Yoghurt från Tutti Frutti. Uppläggningen är kanske inte så fin, speciellt inte det där bruna som förresten är chokladsmak ;) Man fick välja smaker själv och heter man Sanna så blir man ju lätt lite överentusiastisk och vill smaka på allt haha. Sen får man välja en massa supergoda toppings med. Mums!

Efter vår lilla fika blev det shopping!! Lina den lilla jäkeln shoppade loss rejält, jag säger bara Marc by Marc Jacobs. Jag var nära, men stod emot. Men jag vill, åhh vad jag vill! Istället nöjde jag mig med två plagg på Forever 21.

Rebecca, Lina och jag på Third Street Promenade.

Efter shoppingen blev det ett spontanbesök på Yankee Doodles som är en restaurang/sportbar.

Lina och Rebecca på Yankee Doodles.

Jag med min mat!

Mahi Mahi (fisk) Sandwitch med strips, nyttigt värre. Åt dock inte hela sandwitchen för det var alldeles för mycket bröd och inte jättegott, skabby-licious är mitt nya ord som jag tyckte passade bra haha ;)

Så trots att dagen började med tsunamivarningar blev det en supermysig eftermiddag och kväll!

Love!

3 kommentarer:

Anna sa...

Re: Kul att du gillade gästinlägget :) Vad avis jag blir på dig som bor i Kalifornien, kul att jag hittade din blogg så jag kan kolla läget där :) Mia mår redan lite bättre förresten, hoppas att hon kryar på sig helt snart!

Anonym sa...

Läskigt med tsunami varning ju. Gjorde nog rätt i att undvika stranden. Frozen yoghurt är ju såå gott! Jag är som du, vill smaka på allt, men det kallas att vara nyfiken och ha aptit på livet haha! Och vem fan vill inte gå loss på Marc Jacobs?! Hoppas du har det bra! Kramar

Ida sa...

Åh härlig dag!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...