tisdag, mars 01, 2011

Walking to the Post Office

Ja nu är paketet till Sverige äntligen skickat. Så om ungefär en vecka borde två små töser i Anderstorp ha ett paket i brevlådan. Paketet innehåller förresten två små paket, det står namn på dem så det är viktigt att rätt liten tös får rätt paket. Övrigt innehåll ska delas lika.

Santa Monica Community Garden. Kortet är taget på Neilson Way som är en parallellgata till Main Street.

Det ligger flera små söta gator som leder från Neilson Way ner till Santa Monica Beach. Här är min framtida gata (igen) som jag nu lärt mig heter Wadsworth Avenue.

Wadsworth Ave.

Gatan efter Wadsworth Ave hade också varit något. Ser så mysigt ut! Kolla in skillnaden på bilarna förresten haha. Jag älskar den gröna hippie-bussen, så cool.

Eller varför inte en lägenhet här?! Säkert svindyrt, ligger ca 200 meter från stranden. Ju närmare stranden man kommer desto dyrare blir lägenheterna.

United States Post Office var det jag skickade paketet ifrån. Världens trevligaste personal jobbar där. Han som hjälpte mig hade precis läst i tidningen att vi svenskar alltid tittar på Kalle Anka på julafton, vilket han tyckte var en konstig tradition haha :) Jag kan faktiskt inte annat än att hålla med, det är ju inte ett julprogram liksom.

På väg hem på Main Street. Santa Monica Community Garden från andra sidan.

Santa Monica Community Garden igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

solsken och trevlig personal är härligt! Här har vi väl en av de gråaste dagar som upplevts, runt 0 grader och otrevlig personal. Man kan ju tro att folks humör är kopplat till vädret. Skulle inte förvåna mig iaf om folk i allmänhet är trevligare där det är varmare och soligare!

Sanna sa...

Jag tror faktiskt att det är lite så. Folk är i allmänhet trevligare här och jag tror till ganska stor del att det beror på vädret. Sol gör livet lite lättare liksom.

Mia sa...

Älskar att se bilderna!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...