fredag, oktober 21, 2011

SMC Bundy Campus

I morse glömde jag hoppa av bussen på Pico/Bundy... igen. Andra gången denna terminen, smart. Båda dessa gånger har jag även varit på en Rapid 7 (snabbuss) som bara stannar på vissa stopp. Alltså får jag hoppa av på nästa stopp som i själva verket är typ fem stopp bort, gå över vägen och ta en buss tillbaks och sedan gå över vägen igen för att vänta på den buss jag egentligen skulle byta till. Lite onödigt.

Ja ja, här kommer i alla fall lite bilder från SMC Bundy Campus som ligger vid Santa Monica Airport. Jag tog bilderna i början på september, men eftersom jag är så dålig på att blogga har jag inte lagt upp dem tidigare.

 Santa Monica Airport


 Santa Monica Airport Dog Park


 Santa Monica College- Bundy Campus

 Bundy

 Palm trees

Bundy Campus ligger på Bundy Drive och Airport Ave.

Här brukar jag vänta på bussen hem. Jag kan nämligen ta den fantastiska Big Blue Bus 6 hela vägen hem, istället för tre bussar (Big Blue Bus 12, 7 och 14) som på vägen hit. Tyvärr passar 6:ans tider inte med mitt schema på morgonen.

Båda mina journalism classes har jag här på Bundy Campus. Sen har jag ju två onlineklasser med, men de sköter jag hemifrån. I alla fall så hänger jag ju nästan aldrig på SMC:s main campus nu för tiden. Lite tråkigt eftersom det är mer folk där, men nästa termin blir det lektioner där igen.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...