lördag, juni 02, 2012

Neighborhood on Lockdown

I eftermiddags cirkulerade det en massa helikoptrar här ovanför. Jag bestämde mig för att gå ut på en hike och samtidigt kolla läget vad som skedde. När jag kom ut såg jag att gatan var avstängd och polisen vinkade åt mig att gå tillbaks till huset.


Sen kom en av grannarna så jag pratade med henne. Då vinkade polisen till oss igen att vi skulle gå in. Så jag följde med in till henne, så satt vi där och kollade på nyheter och lyssnade på helikoptrarna. Det visade sig att vår gata och hela området var avspärrat, man fick inte gå ut eller in, för att de letade efter två män. Dessa män hade snott en bil i Santa Monica, kraschat den på Venice och Canfield (där jag bor) och sedan sprungit iväg och gömt sig. Polisen misstänkte att de var beväpnade. Efter kanske en timma såg vi på nyheterna att männen var gripna så då gick jag ut igen och försökte mig på att hika. Än en gång vinkade polisen tillbaks mig så jag väntade ute tills avspärrningarna var borttagna. När jag sedan gick förbi en av polisbilarna såg jag hur de tog in en av de gripna männen i bilen. Ja idag var det action på Canfield Ave.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...