tisdag, juli 10, 2012

Newport Beach, Laguna Beach & Hermosa Beach

Ett väldigt sent inlägg. Men helgen innan jag flyttade hem till Sverige köpte min kompis Nadine, som är från Österrike, bil och tog med mig och Mai på en liten roadtrip. Vi åkte först till Newport Beach där jag inte hade varit förut.


Newport Beach.

 Nadine på piren.

 Jag, också på piren. Jag lyckas alltid klä mig i shorts de dagar det är molnigt.


Newport Harbor (tror jag).

Efter Newport Beach bar det av till Laguna Beach. Där mötte vi även upp Mais syster Elizabeth som bor där.

 Mysig gränd vid ett hotell.

 Annorlunda bänk.

 Jag och Nadine med Main Beach i bakgrunden.

 Main Beach.

 Bird Rock.


California

Ett träd som piffats upp lite.

Efter sightseeing i Laguna Beach hamnade vi på en fest hos Elizabeths grannar. De hade nyss renoverat klart sitt hus och bjöd in Elizabeth och hennes föräldrar. Där minglade vi runt ett par timmar och åt tacobuffé och goda efterätter. Framåt kvällen begav vi oss vidare hemåt. Men innan vi kom hem till LA stannade vi till i Hermosa Beach.

Hermosa Beach Pier som är kantad med barer. Syns lite dåligt här, men fint är det i alla fall.

Såhär fina skyltar har de i Hermosa Beach. Texten påminde oss om Lord of the Rings (Sagan om Ringen).

Dessa småstäder är så mycket finare än LA. På ett sätt hade det nog varit trevligare att bo där än i LA, men samtidigt så händer det ju lite mer i LA. Men om jag någon gång skaffar hus och familj, så är min dröm att bo i någon mindre stad i södra Californien. Jag måste bara hitta den där som jag vill skaffa allt det där med först och så länge jag är i Sverige blir det lite svårt. Men för tillfället är det som det är så det är bara att suck it up.

California, I'll be back.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...