onsdag, augusti 18, 2010

the First Days

Mina första två dygn tillbringade jag här på Travelodge Motel i Santa Monica.






Jag checkade in runt kl 16, kollade rummet och bestämde mig sedan för att utforska omgivningen lite. På min lilla promenad hamnade jag vid Trader Joe's där jag inskaffade vatten, veg. sushi (sån där färdigförpackad) och jordgubbar. Det var första gången jag åt sushi och det var bland det äckligaste jag någonsin ätit. Föga anade jag då ;) Jordgubbarna däremot de var det absolut godaste jag någonsin ätit. Svenska jordgubbar kan slänga sig i väggen jämfört med Kaliforniska. Efter jordgubbarna somnade jag, jetlaggad till max, kl 18.45.

Dag två däremot vaknade jag tidigt och var hur pigg som helst. Efter en dusch käkade jag lite av motellets 'exklusiva frukost', rostbröd och juice ;) Sedan begav jag mig än en gång av på upptäcktsfärd med min kassa mobilkamera. Denna gång i andra riktningen, vilket tog mig ner till Santa Monica Beach.




Ungefär här vid den sista bilden fick jag ett nummer av en kille som hette Dave. Han frågade efter mitt, men jag fann mig snabbt och sa att jag kom från Sverige dagen innan och inte hade hunnit skaffa amerikanskt nummer än. Den ursäkten använde jag fler gånger sen då jag inte ville ge ut mitt nummer ;) Jag ringde honom aldrig, men alltid kul att bli uppskattad, speciellt som man knappt hunnit landa på amerikansk mark.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...