torsdag, augusti 19, 2010

Oakwood Apartments

Den 19:e augusti 2006 checkade jag ut från Travelodge och tog en taxi till vackra Marina del Rey. I Marina del Rey ligger nämligen Oakwood Apartments som var mitt hem de första fyra månaderna.


Oakwood Apartments ligger på Via Marina men även i korsningen Via Marina/Washington Blvd.


Det underbara poolområdet jag njöt till fullo av i fyra månader. Det finns även jacuzzi och flera grillplatser med grillar, bord och stolar runt poolen.

I de här sköna solstolarna låg jag ibland och pluggade.

Jag bodde längst ner till vänster. Man ser bara pation/uteplatsen på bilden.

Grindar finns det gott om för att hålla obehöriga borta.

Huvudbyggnaden sedd från baksidan. Till vänster ligger receptionen och till höger Convenience Store som fick sig ett och annat besök då sötsuget kickade in eller då man behövde ett nytt telefonkort till Sverige. På övre plan, ovanför affären, ligger gymmet med utsikt över poolen. Till vänster hittar man office room med tre datorer, fax, kopiator och skrivare. Sällskapsrum med biljardbord och sittplatser ligger även på detta plan. På nedre plan (källarplanet) finns ett stort konferensrum där det serverades pizza varje måndagskväll och brunch varje söndagsförmiddag. Super Bowl och liknande kunde man också titta på gemensamt där.

På väg ut från området. Gatan rakt fram heter Admiralty Way och följer den vackra marinan.

Via Marina, där ligger alltså Oakwood Apartments. Husen på bilden ser man ofta i bakgrunden på film, senast jag såg dem var i Valentine's Day.

Om man går till vänster ungefär i mitten av palmraden så kommer man till marinan.

Och om någon nu känner sig sugen på att hyra en lägenhet på Oakwood Apartments så har ni telfonnumret här :)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...