tisdag, augusti 17, 2010

Looking Back

För exakt fyra år sedan, den 17 augusti 2006, vinkade jag av mina föräldrar på Landvetter i Göteborg. Vi kramades och jag och mamma fällde några små tårar. Pappa skrattade lite åt oss och då började jag också skratta och torkade tårarna. Jag ringer när jag kommit fram sa jag. Sedan påbörjade jag mitt livs hittills största äventyr. Jag var nervös samtidigt som jag var helt uppspelt. Jag kunde inte fatta att jag äntligen var på väg dit jag velat åka i flera år. Målet var Kalifornien och möjligheternas stad Los Angeles.

Jag flög med Air France och mellanlandade på Charles De Gaulle i Paris. Förutom otrevliga fransmän på flygplatsen har jag enbart positivt att säga om Air France. Allt funkade som det skulle. Säkerhetskontrollerna var hårda och tog tid, men jag tyckte det var skönt eftersom jag kände mig nästan säker på att övriga passagerare inte kunde smuggla in något på planet. I kön till boardingen stod jag förresten endast en meter från Djimon Hounsou. Jag var inte ens i Hollywood och hade redan sett min första Hollywoodskådis ;)

Efter en lång flygresa med 3 glas rödvin och knappt nån sömn landade jag på LAX kl 13.15 amerikansk tid. Där var det ytterligare visumkontroll innan jag äntligen fick komma ut känna värmen slå emot mig. Jag andades in L.A. och kände hur det pirrade i hela magen! Jag var framme!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...