tisdag, augusti 10, 2010

Inspiration

Inspiration är att träffa en sådan människa som på ett eller flera sätt är precis så som man själv vill vara. Jag träffade precis en tvättäkta svensk globetrotter. Hon har bott på olika ställen över i stort sett hela världen. Australien, Mallorca, Schweiz och USA för att bara nämna några. Vissa platser tillbringade hon en kortare tid på och vissa längre. Vi, två för varandra okända människor, pratade konstant i 50 minuter om allt och ingenting med fokus på resor. Trots att hon inte bara upplevt framgångar utomlands, utan även motgångar, ångrar hon inte sitt liv och sina resor för en sekund. Hon sa att hon kände direkt att jag är som henne och att jag definitivt ska ta mig tillbaks till USA eftersom det är det jag vill. För mig kändes det som att träffa en äldre visare tvillingsjäl. Jag fick en inblick i hur jag vill att mitt pensionärsjag ska vara. Jag vill inte heller ångra mig och oftast ångrar man ju faktiskt inte det man gjort utan det man inte gjort.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...