måndag, november 14, 2011

Sick

Jag har åkt på en dunderförkylning. Skapligt trött på det hela nu. Men går åt rätt håll i alla fall. Hade Theraflu inte funnits, så vet jag inte vad jag hade gjort. När jag hostar så tårarna rinner är det bara det som hjälper.

Det här laddade jag upp med när jag kom hem från skolan i torsdags. Halstabletter och CVS egen variant av "Theraflu". Somnade gott efter en kopp av det där sen.

Helgen har i alla fall ägnats åt enbart vila. Jag och Mai, som var söt och också stannade hemma, har kollat på film hela helgen. I fredags såg vi Shark Night, inte speciellt bra. I lördags blev det maraton med the Canyon (om några som går vilse i Grand Canyon), High Lane (fransk film om bergsklättrare som råkar ut för ett psyko) och sist men inte minst Paranormal Activity 2. Förutom dessa tre filmer var sova det enda jag gjorde i lördags. Igår var första dagen jag lämnade huset och det var enbart för att Gavin DeGraw skulle spela på the Grove. Mer om detta i ett eget inlägg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig! och tack för att du finns!

Helena L sa...

Krya på dig KRAM

Anonym sa...

hejhej. :)

hoppas allt är bra med dig! jag läste nånstans här på din blogg om att du bor i lägenhetskomplexet pico lanai. jag o killen ska flytta till santa monica nu i jan o plugga på SMC och jag undrar om du kanske har ngt tips på hur man ska gå tillväga om man ska hyra en lägenhet där? (har pratat med dom som jobbar där med tänkte det skulle va lite enklare o höra med nån som gjort samma grej och är svensk :) ska man ansöka om den innan man åker till los angeles eller kan man göra det där? :)

Jättesuper tacksam för svar!

MVH Johanna

Sanna sa...

hej Johanna!

Förkylningen är på bättringsvägen så det är bra :) Hur är det med dig?

Vad kul att ni ska hit och plugga :) Jag tyckte Pico Lanai var lite tråkigt för att det var så mycket svenskar. Väggarna är även väldigt tunna och lägenheterna små. Delade sovrum med en svensk tjej och vi hade varsin 90 säng och det var inte mycket plats över. Men då ni är ett par kanske det är lättare att ha dubbelsäng och så :)

På plussidan är det 10 min promenad till skolan, vilket var jättesmidigt. Och buss 7 som tar en ner till Third Street Promenade i Santa Monica och till stranden går precis utanför.

Min roommate hade redan hyrt lägenheten när jag flyttat in, så vet inte riktigt hur hon gick till väga. Vi hyrde den iaf från slutet på jan till mitten på juni. Tror det egentligen är sexmånaders kontrakt, men man kan terminate sitt lease 2 mån innan man ska flytta ut. Deposit är däremot dyr, 2 månadshyror. Man får tillbaks det några veckor efter man flyttat ut, men $3000 är ganska mycket.

Sorry att detta blev en hel uppsats ;) Men lycka till och hör av dig om du har fler frågor :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...