onsdag, april 04, 2012

My Head is Spinning

Jag har så mycket att ta tag i att jag inte riktigt vet var jag ska börja. Och nej jag har egentligen inte tid att skriva detta inlägget, men jag gör det ändå för att jag tänker att det kanske hjälper mig att stressa ner.

Ikväll börjar min mattekurs på UCLA. Jag är sååå peppad. Eller rättare sagt mer opeppad än såhär kan man nog inte vara. Matte är väl inte direkt min starka sida. Då jag redan har kvällskurs på onsdagar innebär detta även att jag kommer ha två kvällskurser i veckan resten av terminen. Suck. Men hade inte direkt något annat val. Denna veckan känns det extra stressande då jag har en podcast som ska in på torsdag, men ingen tid att göra den. Jag har gjort intervjuerna, men att klippa dem, lägga till min röst, samt musik... ja att sätta ihop allt till en så kallad podcast har jag inte börjat med. Jag försökte börja igår men var jätteyr i huvudet, så fattade ingenting och kunde inte koncentrera mig länge nog att försöka förstå programmet.

Idag har jag i alla fall fått magiska piller, även kallade penicillin, så förhoppningsvis ska mitt huvud återgå till det normala snart. Jag har ju varit sjuk i en vecka och min hals har inte blivit bättre, plus att jag fått prickar i halsen så förmodligen är det halsfluss. Var på Health Center i skolan idag. De tar inte halsprov där så läkaren visste inte 100% att det var halsfluss, men skrev ut recept åt mig ändå. Yay!! Är det virus hjälper ju som sagt inte penicillin, men jag tror att det är halsfluss. Inbillar mig redan att halsen och öronen känns bättre efter två tabletter. Att penicillinet bara kostade $9 gjorde även mig glad. Fattiglapp som jag är. Hur den situationen ska lösas är en annan historia som inte har ett slut än.

Ja det var nog allt för stunden. Nu ska jag göra ett nytt försök att förstå mig på det där med att skapa en podcast och sen bär det iväg till UCLA.

Love!


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...