fredag, september 14, 2012

Weekend in Norrköping: Part I

Efter mitt besök i huvudstaden bar det alltså av mot Norrköping för en weekend med Nadine. På torsdagskvällen var vi rätt sega så det blev en burgare på Harrys och sedan soffhäng.

Vackra Norrköping.

På fredagen jobbade Nadine så jag utforskade Norrköpings centrum på egen hand. Blev lite kär i alla fina byggnader.

Fint eller fäjnt som de säger i Norrköping.

Så mysigt centrum.

Efter lite fotande, småshopping och ett besök på Nadines jobb möttes vi upp för en lunch på Expresso House.

Caesarsallad med räkor slog vi till på.

När Nadine slutat jobbet blev det en fika på Bagarstugan som jag hört mycket om. Jättemysigt ställe. Jag blev än en gång kär i själva byggnaden, så fin.

Nadine är excited för vi ska fika.

Det är viktigt att dela lika.

Nom nom nom, tuggar i mig min halva.

Efter fikan tog vi en promenad runt vackra Strömmen. Vädret var kanon och dagen kunde verkligen inte blivit bättre.

Egobild.

Vackert.


Så fint.

Änderna ville följa med oss på promenad.

Underbar dag.

På kvällen mötte vi upp två av Nadines vänner på Pappa Grappa Pizzeria och avnjöt lite lyxig pizza.

Yum!

Efter pizzan var det meningen att vi skulle på bio och se "Magic Mike", men hade sån otur att det var fullbokat. Så istället hyrde jag och Nadine "Friends with Kids", där skådisarna från "Bridesmaids" återförenas. Den var riktigt bra. Rekommenderas starkt.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...