tisdag, november 13, 2012

Spinning

Förra veckan fullbordade jag mitt träningsmål med tre träningspass, känns bra. Men nu är det ny vecka och nya tag. Även denna vecka satsar jag på tre träningspass. Idag blev det spinning och det var sjukt kul. Jobbigt, men kul.

Anledningen till att det var mycket roligare att spinna idag än förra veckan var för att jag helt enkelt satt bättre på cykeln. Jag hängde inte lika mycket på styret och fick därmed inte ont i armarna. Sadeln var inte heller lika obekväm idag. Jag har tränat spinning till och från i flera olika perioder i mitt liv och varje gång har jag sagt att det krävs tre pass innan man fattar grejen. De två första passen sitter man som sagt inte helt rätt, speciellt inte om man är nybörjare eller precis som jag inte kört spinning på två år. Men nu tredje passet mindes jag varför jag älskar spinning. Det kändes ju fantastiskt bra. Jag orkade ju så mycket mer idag med. Heja mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är bra!! Trallllalllaaaaa
/K

Madeleine - livet i the OC sa...

Håller helt med. Jag prövade spinning 2ggr i sverige innan ja flyttade hit och hatade det. Men förra året så prövade jag igen. Fick hjälp med att ställa in cykeln och allt sånt och började sedan gå 1-2gg i veckan och tyckte det va superkul. Man känner sig så peppad med musiken och man kan ju köra på sin egen nivå liksom.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...