söndag, november 04, 2012

Swedish Fall

När jag befann mig i Los Angeles och drömde om en svensk höst gick tankarna till vackra färger, sval men frisk luft och solsken. Det har varit en del sådana fina höstdagar nu i höst, men horisontellt regn och blåst det hade jag förträngt. Mörkret det hade jag också glömt. Hur står folk ut år efter år? Jag förstår det inte. Om jag befinner mig i Sverige nästa höst, så MÅSTE jag resa till solen i slutet på oktober/början på november. Det går liksom inte annars. Jag vet inte ens om jag kommer att klara bo här överhuvudtaget. Men för tillfället är det som det är... mitt bankkonto ekar tomt och jag har inget direkt val än att suck it up.

Så i drömmen på ljusare tider kommer här trots allt några bilder på nuet. Svensk höst. Alla bilder är tagna av mig i Halmstad. Enjoy.









2 kommentarer:

Mia sa...

Regn och kyla stör mig inte så farligt men mörkret, herregud det här tunga mörkret. Det är jobbigt för sinnet.

Madeleine - livet i the OC sa...

Förstår vad du menar. Man romantiserar både hösten och vintern.. och ja våren och sommaren också.. när man tänker på sverige. När vi flyttade till Sthlm tänkte jag också att hösten är ju sååå underbar, sedan blev det september och det bara regnade och regnade och regnade och va SÅ kallt och blåsigt. Nae ush, det saknar ja inte alls.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...