fredag, december 07, 2012

Winter

Snö och kyla. Ja nu är vintern verkligen här. Efter en trevlig kväll hos Angela och hennes familj var det bitande kallt i Reftele när jag väntade på tåget. Ni vet sådär kallt så att fingrarna börjar värka trots vantar, sådär när man riktigt känner hur kylan tar sig igenom kläder och skor, lager för lager, och gör allt för att komma in och attackera huden. Så kallt. Under tågresan förberedde mig på att det skulle bli fruktansvärt att promenera de ca 15-20 minuter det tar från stationen i Halmstad till mitt övernattningsrum. Men så steg jag av tåget i Halmstad och blev chockad, för det kändes liksom inte så kallt som jag föreställt mig. Det var några grader varmare än i Reftele. Lycka!

Promenerar in mot centrum.

Julbelysning behövs i vintermörkret.

Halmstad Slott.

Nej nu är det dags att krypa ner i sängen. I morgon blir det jobb, 14:e dagen i rad som jag jobbar. Det ska bli skönt med en ledig dag på söndag.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...