söndag, juli 06, 2014

Traumatized by a Tick

Sent igår kväll upptäckte jag en pytteliten svart prick på min vad. Jag trodde det var ludd från mina leggings och försökte peta bort "luddet" med fingret. Det gick inte så jag fick dra med nageln istället och då försvann den lilla svarta pricken. Men sedan märkte jag att "pricken" rörde på sig på min fingertopp. Då såg jag att det var en fästing. Pyttepyttepytteliten var den så jag vet inte om den hade hunnit bita mig. Men den var ändå så vidrig. Så fruktansvärt äcklig.

Om ni inte redan förstått det, så har jag världens fästing-fobi. Att få en fästing är en av mina största fasor, så vidriga tycker jag de är. Efter att jag krossat den äckliga blodsugaren mellan naglarna så bad jag mamma kolla så jag inte hade fler fästingar på mina ben. Sedan kollade jag de sista minuterna på fotbollen för att tänka på något annat en stund.

När jag sedan skulle lägga mig insåg jag att det inte skulle gå. Inte utan att veta att jag inte hade några fler fästingar på mig. Så klockan 1 i natt tog jag en dusch. Efter det kunde jag äntligen sova. Fast jag duschade idag igen, extra länge och extra noga. Använde en massa body scrub och body wash med haha. Men jag känner mig fortfarande äcklad. Man skulle kunna säga att jag är lite traumatiserad. Jag tycker de små smittospridarna borde utrotas. Gör de ens någon nytta i ekosystemet liksom?

3 kommentarer:

JTDEZIGN sa...

Bye Bye Tik!

Mia sa...

Förstår dig helt. De är vidriga. Vet du att de är den enda varelsen i naturen som inte fyller ett syfte i näringskedjan? De skulle alltså kunna utrotas utan att störa ekosystemet. Kill'em, I say! Jag har haft en liten jäkel på mitt Sydamerika om du förstår vad jag menar. Så jäkla äckligt!

Sanna sa...

De fyller alltså inget syfte, varför kan de då inte utrotas. De sprider ju bara sjukdomar. Jag är helt hypokondrisk nu och messade en kompis i natt att hon skulle kolla så jag vaknade idag haha. Läste att man inte bara kan få Borrelia utan även TBE. Jag borde hålla mig borta från google.

Men usch fy vad hemskt att få en fästing där :S

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...