torsdag, oktober 21, 2010

I'm already torn

Idag är jag splittrad. Jag funderar på att ta en AA degree på Santa Monica College och tvekar mellan Journalism och Theatre Arts. Jag är alltså splittrad mellan två helt olika inriktningar. Journalism för att jag gillar att skriva och därför att det känns lite mer säkert än teater. Theater Arts för att jag aldrig mått så bra som när jag pluggade teater, men samtidigt känns det mer osäkert. Vad gör man med en examen i teater om man inte lyckas bli skådis och inte vill jobba som lärare?! Förresten mådde jag bra när jag tog en Creative Writing Class med, så att skriva får mig också att må bra. Så länge jag gör något kreativt är min hjärna på något sätt lugnare, jag oroar mig mindre.

Samtidigt har jag redan 7 units inom teater och inga inom Journalism. En AA degree kräver totalt 60 units, varav minst 20 ska vara inom ett ämne. Väljer jag Theatre Arts har jag alltså 7 units inom ämnet och ytterligare 12 units jag kan tillgodoräkna i min AA degree. Väljer jag Journalism har jag inga units inom ämnet, men 15 units jag kan tillgodoräkna i det totala. What to do?!

2 kommentarer:

Carolin sa...

Hej gumman!Såg att du skaffat en ny blogg! =) Så det blir LA igen!Låter hur nice som helst!Vi måste få till en date snart,känns som om det var evigheter sedan vi sågs nu!Kramar!

Sanna sa...

Ja vi måste verkligen ses snart, alldeles för länge sedan! kram på dig

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...