torsdag, december 23, 2010

Fudge

Jag hade tänkt hinna så mycket innan jul, men så kom det en massa annat i vägen och helt plötsligt var det torsdag. Torsdag, idag, dan före dopparedan och ingen julkänsla alls i kroppen. Så runt kl 20 fick jag ett ryck och satte igång min X-mas playlist på Spotify där alla de bästa jullåtarna är samlade och sen var det fram med bakgrejerna. Resultatet blev dessa och i alla fall en gnutta mer julkänsla :)


På receptet jag har kallas de Smitande åtgång, men jag brukar kalla dem fudge med mandel i. De är supersmidiga att göra och så goda.

Smitande åtgång

150g margarin
4dl socker
2dl grädde
200g blockchoklad (jag använde ljus, men det funkar med mörk med)
150g mandel

Smält margarinet i en gryta. Blanda i socker och grädde. Koka upp och låt sjuda i 5min. Ta av grytan från plattan och rör i blockchoklad och hackad mandel. Häll ut i långpanna och låt stelna! Skär sedan fudgen i bitar och njut!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...