onsdag, december 15, 2010

Stress

Stress, stress, stress... är det konstigt att man blir sjuk eller?! I stort sett allt som har kunnat gå fel med mina utlandsstudier har hittills gjort det. Senast igår då jag äntligen kunde boka tid för visumintervju på ambassaden fanns det ingen ledig tid förrän den 18 januari. Vilket var alldeles för sent då jag flyger den 24 januari. Men idag har jag lyckats få en tid den 4:e januari, phu. Fast pappa, som ska följa med mig upp till Sthlm, blev inte så glad för han jobbar då. Det gör förresten jag med. Men som det ser ut nu så finns det ju inget att göra åt det hela så jag är ändå glad, igår var jag bara orolig och stressad och såg framför mig hur det här gled ur mina händer.


Ps. Ni får gärna hjälpa mig att hålla tummarna för att det kommer ut en ledig tid i mellandagarna, det hade nämligen varit det ultimata!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Till och med JAG blir stressad när jag läser detta. ;) Skönt med den 4:e men det finns säkert någon som inte orka köra upp till stockholm i mellandagarna så hoppas att du får en tid då. Men, vi får väl anta att du får ett visum så varför skulle det första datumet egentligen vara för sent?
Kram /Angela

Anonym sa...

PS. Ska vi luncha snart?? :) Måsta ju fira att du får lämna sverige och bo i det stora fina varma landet och kanske fira att jag har bott i sverige i 4 år?? :) Kram Angela

Sanna sa...

Man ska räkna med att det tar minst en vecka innan man får visumet hemskickat. Sist tog det mindre än en vecka, men 3 dagar hade känts lite tajt.

Jaaaa klart vi ska luncha :) Vi får höras om när! Jag kanske kan få hälsa på er nån dag i jul med om ni är lediga nåt? Har ju inte sett lille L på jättelänge.

Anonym sa...

jaaahaaa, trodde att man fick det direkt i passet på ambassaden. Nu håller jag extra tummarna för att du får en tid tidigare.

Du är så välkommen till oss! Jag vet inte än vilka dagar jag är ledig...men så fort jag vet så hör jag av mig. L saknar sin tjejkompis Sanna! Han vill sjunga I Ett Hus Vid Skógens Slut med dig ;) Kram

Sanna sa...

Ja fast den 4:e hinner jag ju lugnt, mest för att pappa är ledig i mellandagarna som det hade varit bra.

Haha den sången kan jag med, har spelat dockteater med den på lekis så då kan jag sjunga med :) Kramar

Madeleine sa...

Hoppas att allt går bra med ditt visum. Vet hur stressigt det är. Va på ambassaden för att få Kenzies pass och HUUUA va mycke folk, vi hade iaf tur o kunde stå i korta kön for amerikanska medborgare :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...