tisdag, januari 10, 2012

... Untitled Due to Depression

Jaha då tvingas man kanske åka hem till Sverige då. Jag kommer bara få lån och bidrag för 12 av 16 veckor i vår från CSN, eftersom jag tagit lån i så många år. Jag visste att jag skulle få mindre denna terminen, men trodde inte det skulle drabba undervisningsavgiften. Undervisningsavgiften är nämligen baserad på antal veckor man får lån, så jag kommer inte få undervisningsavgift så det täcker terminens kurser. CSN täcker aldrig hela undervisningen, det brukar alltid fatta ett par tusenlappar. Men denna terminen kommer det lån jag får enbart täcka hälften. Kommer totalt få nästan 30 000kr mindre att leva på. Känns så jävla löjligt när det handlar om 4 veckor. 4 veckor som hindrar mig från att ta examen och kunna jobba här. Jag kommer dö om jag tvingas flytta tillbaks till Sverige. Även om jag längtar dit ibland så blir jag så sjukt deprimerad i Sverige.

2012 kommer bli det bästa året någonsin... det har ju redan börjat så jävla bra.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Neeeej men herregud..det är ju inte sant...!? Går det att ordna dessa pengar på nåt annat sätt? Någon som vill//kan låna ut dem till dig? Får du tillbaka skattepengar kanske??? Detta måste lösas! Stor kram /Angela

Anonym sa...

Neeeej men herregud..det är ju inte sant...!? Går det att ordna dessa pengar på nåt annat sätt? Någon som vill//kan låna ut dem till dig? Får du tillbaka skattepengar kanske??? Detta måste lösas! Stor kram /Angela

Mia sa...

Kan du inte ta ett lån kanske? Eller se om du kan få jobba extra i USA medan du går i skolan, vet det är sjukt svårt att få men det är värt ett besök.

Jag håller tummarna för dig. Hur det än blir, om USA känns som hemma kommer du att ta dig dit förr eller senare.
Stor kram

Anonym sa...

Du kan babysitta? Mai kan starta företag och anställa dig? Ja, jag skulle också försöka att ta ett lån. kram angela

Emelie sa...

Hej! Kolla craigslist under part time eller gigs. Under min studietid så städade jag hus, barnpassade och saker i den stilen. Det var svinsvårt att få jobb via skolan och CSN räckte aldrig för mig. Vet att visumet inte tillåter detta men ibland har man inget val. Hursomhelst, det finns pengar att tjäna. Jag pluggade 5 år till en bachelor och hade aldrig klarat mig annars. Idag har jag jobb, greencard och hus. Var bara driftig och envis så löser det sig! Lycka till massor till dig!

Sanna sa...

hej Emelie! Tack för tipsen! Min roommate peppade mig så känner mig mer positiv nu, det kommer gå att lösa. Barnvaktsjobb ska jag se till att fixa :) Vart i USA bor du?

Emelie sa...

Vad bra! Jag bor i la habra ( norra orange country) men jag pluggade i long beach. Tycker iofs CSN kunde gjort ett undantag i ditt fall men men :( det löser sig alltid som du säger!

Carolin sa...

Hej gumman!Det löser sig säkert på ett eller annat sätt!Håller tummarna! Många kramar!

Ida sa...

Håller tummarna!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...