torsdag, februari 09, 2012

With Gym Membership

I måndags blev jag och Mai medlemmar på LA Fitness i Culver City. Så nu är jag fattigare än fattigast. Å andra sidan har jag något att sysselsätta mig med. Det är i stort sett det enda jag har råd att göra tills jag får tag på barnvaktsjobb. Det kostar $30 i månaden, ca 200kr, så inte speciellt dyrt. Kostade även $25 att registrera sig, men det får det vara värt.

Mitt gym :) Det brukade va Ballys Gym, men LA Fitness tog över i December förra året. På första plan finns alla crosstrainers, löpband etc. Andra plan är till för styrketräning och i källaren är det ett rum för spinningklasser och ett för step, dans etc, mattor att stretcha på och omklädningsrum.

LA Fitness ligger förresten vid Culver Center där olika butiker, kaféer mm samlats.

Igår provade jag och Mai att träna ett 25 min pass med personlig tränare. Det är inget jag kommer att fortsätta med eftersom jag inte har råd, men det var kul att testa ett gratis pass. Dock kändes det mest som att de lät oss prova på detta eftersom de vill tjäna pengar på att locka en att fortsätta.

Fast det var bra träning, annat kan jag inte säga. Träningsvärken i låren, magen och armarna är i alla fall tecken på det (och tecken på att jag är otränad). Trots denna träningsvärk tog jag mig till gymmet för 30 min på crosstrainer idag. Efteråt kunde jag knappt ta mig ner till omklädningsrummet. Trappor=smärta. Men efter 10 min stretching så känns det bättre nu än det gjorde innan träningen. Jag gick förresten även dit och hem idag, tar 20 min på varje håll.

Venice Blvd, tråkigaste gatan någonsin att gå på haha.

Mer av Venice Blvd.

Jag kommer inte promenera dit och hem varje gång, men kan va skönt som uppvärmning ibland. Som alternativ finns även två bussar på Venice Blvd och en på Washington Blvd/Culver Blvd. Så det känns som det ligger på helt okej avstånd trots att vi inte har någon bil. Känner mig grymt peppad på att komma i form nu!!

2 kommentarer:

Emelie i La Habra sa...

Jag gillar tanken pa gym men sen vet jag likforbannat att jag slutar ga till gymmet for eller senare anda. Hehe. Kanslan efterat gillas dock :) Jag glomde fraga, hur langt har du kvar tills du far din examen?

Anonym sa...

Du är grym som kommit igång med träningen!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...