tisdag, januari 01, 2013

My 2012: Part I

Det här kommer att bli ett jobbigt år att skriva om, men jag gör ett försök. Eftersom jag spenderade första halvåret i Los Angeles och andra halvåret i Sverige blir det två inlägg.

Januari

Januari var en riktigt tuff månad ekonomiskt sett och därmed också relativt händelselös. Men det var även månaden då jag började sitta barnvakt åt finaste Zoey och Billie.

 Zoey.

 Billie.


Januari var också månaden då CSN beslutade att jag inte fick fullt studiemedel och gav mig 30 000kr mindre än normalt sett, vilket påverkade resten av terminen. Trots detta åkte jag och Mai till IKEA i Carson då vi behövde köpa sängar och en soffa.



Roomie med fin säng.



Vi skaffade även en ny rooomie vid namn Horace the Horsie. Han följde med på bio och såg Man on a Ledge.

 Jag, Horace och Mai.

Februari

I februari drog skolan igång och jag började skriva för skoltidningen The Corsair.



Den första av mina artiklar som publicerades.

Jag och Jenny åkte till Exposition Park där vi fotande en massa.

 Exposition Park utanför OS arenan.




Vi passade även på att utforska USC campus.


Jenny och jag på USC.

Mars

Jenny fick biljetter till Paleyfest på The Saban Theatre i Beverly Hills och bjöd med mig. Där fick vi titta på ett avsnitt av Bones och därefter träffa skådisarna.


Jag och Jenny med John Francis Daley från Bones.

April

Min fruktansvärda statistikkurs på UCLA började. Marie kom på besök från Sverige, jag fyllde 30 och vi åkte till Vegas.




 UCLA.

 Vegas.

 Firar födelsedagen i Vegas med Marie.


 Innan vi åkte hem från Vegas tog vi också en avstickare till Hoover Dam.

 Hoover Dam.

 Vid Hoover Dam.

I Arizona.

Det blev även en massa sightseeing när Marie hälsade på, samt flera partykvällar.

 Jag och Mai vid kanalerna i Venice.


 Mai och Marie på Santa Monica Pier.

 Jag och Marie i Pariserhjulet på Santa Monica Pier. Jag var skiträdd haha.

 2012-års photobomb. Alla ville vara med på vår bild. Jenny, jag, Marie och Mai på Main Street i Santa Monica.

 Marie, Mai och jag på Seventy7 Lounge i Culver City.

Maj

Madde kom på besök från Sverige och en av dagarna åkte vi till El Matador Beach och Paradise Cove tillsammans med Mai och hennes kompis Sabah. Vi avslutade dagen med fish tacos på Duke's i Malibu. Mums. Med Madde blev det ännu en tripp till Vegas, dock vet jag inte riktigt vad som hände med fotandet på den trippen.

 El Matador Beach.

 Jag på El Matador Beach.


  Paradise Cove.

Med Madde på Duke's.

Juni

Juni var månaden då jag åkte till Laguna Beach två gånger och till Newport Beach en gång, tog examen, hade slutprov i statistik, tvingades säga hej då till alla i LA och flytta hem till Sverige. Ja juni var trots graduation och små utflykter den jobbigaste månaden av dem alla.


 Jag och Jenny i Laguna Beach.

Min graduation.


Jag på Newport Pier.

 Jag, Emily, Emelie och Mai på min avskedsfest på Finn McCool's.

 Med alla fina.


 På Cabo Cantina med min älskade roomie. Jag hade precis haft slutprov i statistik och det var min sista kväll i LA.

3 kommentarer:

Unknown sa...

AWWW Memories! I miss you here in L.A. Come back soon :)

Madeleine - mamma och gravid i USA sa...

Du får hålla tummarna att du kan komma tillbaka nån ggn i framtiden. Du får ut och ragga lite så du hittar din amerikanska dröm-man att gifta gifta dig med ;)

Anonym sa...

aaahh..händelserikt halvtår! Och jag håller med Madde ! /Angela

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...