måndag, januari 06, 2014

My 2013: Part I

Januari

Jag inledde året med att flytta ut från mitt övernattningsrum i Halmstad och hem till föräldrarna för ett par månader pga ett jobb.

 Hejdå övernattningsrummet.

Jag fick även min efterlängtade Canon EOS 1100D som jag beställt på mellandagsrea.


Jag försökte därför även lära mig att fota, men använde bara auto i början.

Solnedgång, som jag verkligen inte lyckades fånga ens med auto.


Februari

I februari fick jag äntligen nycklarna till min lägenhet i Halmstad. Det blev målning och tapetsering med hjälp av föräldrarna. Pappa gjorde det mesta ska jag erkänna haha. Dock kunde jag endast bo där på helgerna de första månaderna pga jobb i min hemkommun.

 Jag har inga direkt bra före- bilder, men håll till godo ändå. Här har vi sovalkoven före målning och tapetsering. Dessa tapeter prydde alla väggar i vardagsrummet och hallen.

Matplats före. En grön fondvägg som jag inte riktigt tyckte matchade det grå golvet. Resten av köket var vitt, men med fläckar här och där. Så det behövdes målas.


Mars

I mars målade jag köksmöbler som jag hittat på second hand för 500kr.

 Matbord före målning.

En av de fyra stolarna före målning.

 Här ser ni både de nymålade möblerna och matplatsen efter målning och tapetsering. Himla nöjd blev jag!

 Här kommer även en bild på sovalkoven efter målning och tapetsering.

Sist men inte minst en liten sneak peek på vardagsrummet sett från hallen. Tog detta runt påsk, därav påsk-kärringen i dörröppningen.

 Nissan i Halmstad. Våren verkade äntligen vara på väg.


April

I april fyllde jag år och firade dagen med middag på en restaurang tillsammans med mina föräldrar. Samma månad fyllde min farmor 95-år och där blev det lite mer firande. Jag tog tillfället i akt att försöka lära mig fota i manuellt läge. Jag hade ingen aning om vad jag höll på med, men här kommer några bilder ändå.

 Farmor!

"Social" systerdotter.

 Mer social systerdotter.

Fyller man 95-år så förtjänar man två tårtor. Så det så!


Maj

I maj började jag nytt jobb i Halmstad. Jag kunde även bo i lägenheten på heltid. Sedan blev det även en trip till mitt älskade La La Land. Trots att jag inte tog en enda bild med min fina Canon blev det en massa mobilbilder. Lägger upp några från Instagram här.

 Boardwalk med Stephan, Mai, Brady och några till. 

 Hiking med Jenny i Los Leones Canyon.

 Mother's Beach, Marina del Rey.

 Tog tåget till Irvine för att träffa Madde.

 Santa Monica Beach.

Mega Margarita på Cabo Cantina i West L.A.

Santa Monica Beach.

 På Cinco i Playa del Rey med Jenny.


Juni

I juni kom Jenny på besök från Los Angeles. Vi hade jättekul och gjorde en massa sightseeing både i Sverige och Danmark.

 I Tylösand, Halmstad.

 Åkte en guidad båttur i Köpenhamn, Danmark.

 Vackra Köpenhamn sett från båt.

 Mysiga Nyhavn.

 Midsommar i Vendelsö, Stockholm.

 Malin och Emelie.

Midsommarstång på Dalarö, Stockholm.
Photos: Private

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...