tisdag, januari 07, 2014

My 2013: Part II

Juli

I juli var det kanonväder och jag jobbade precis hela tiden. Men jag hann med lite roliga saker med. Bland annat så var jag på trav för första gången någonsin.

 Halmstadtravet.


 Jag på trav.

I Juli firade vi även pappas 65-årsdag här i Halmstad. Vi började dagen med fika hos mig. Därefter fick pappa se lite rally eftersom det var SM-veckan och de körde några korta sträckor här i stan. Dagen avslutade sedan med middag på Wild West Steakhouse.


Carolin kom hit och vi spenderade dagen på stranden. Det kändes nästan som att vara utomlands.

Lagaoset.

Så fint!

Sista helgen i juli spenderades i Helsingborg med Madde. Det var Helsingborgsdagarna och vi hade en riktigt rolig helg. Tyvärr glömde jag bort kameran som vanligt så fick ingen bild på oss tillsammans.

Langos och bubbel.

Hmm, minns inte vilket band som spelade här, men mycket folk var det i alla fall.


Augusti

I augusti hamnade jag på Gyllene Tider konsert tillsammans med två tjejer från jobbet. Jag är inget fan, men vi fick gratis biljetter så why not ;)

Gyllene Tider konsert.

I Augusti fick jag dessutom en massa Smålandsbesök. Mamma kom på besök en helg och Angela en annan.


 
Jag åkte även på studieresa med jobbet till Helsingör.



September

I september jobbade jag mest. Carolin kom hit en lördag och vi shoppade och åt lunch på Harrys.

  Mums!

Jag var även på Bokmässan i Göteborg med jobbet.



Sista veckan i September började även en stegräknartävling på jobbet och jag och två kollegor bildade ett lag.


Oktober

I Oktober började jag på fotokurs tillsammans med Kristina. Även om jag inte lärde mig jättemycket, så fick jag åtminstone lite grundläggande kunskaper. Det var roligt i alla fall!

Redo för fotokurs.

Stormen Simone drog fram över Halland och vi fick stänga ner biblioteket och gå hem kl 15:00. Tur var det för jag skulle jobbat till kl 19:00 och då hade bussarna slutat gå.

Efter Simone.


November

Stegräknartävlingen tog slut och vi kom 2:a. Vårt lag förlorade med 4km, suck. Vinnarna fick en spadag på Tylösand Spa och det hade ju inte varit helt fel. Jag gick i genomsnitt över 10 km per dag under hela tävlingen.

I November var jag även ute och försökte fota en del.

 Halmstad Slott med Nissan i förgrunden.

Solnedgång på Västra Stranden.


December

Mina föräldrar kom ner på besök. Vi gick på stan, käkade lunch på Harrys och tittade sedan på ljusfestivalen.

 Carolin kom på besök igen. Just den dagen snöade det som attan, för att dagen efter regna bort.

 Nersnöade.

Jag åkte till Småland och firade jul med familjen. Det var mysigt att vara hemma hos familjen och bara vara. Det var skönt att även vara ledig några dagar i sträck här och där i jul. Jag behövde det.

Photos: Private

Tyvärr fick 2013 ett väldigt tråkigt avslut. Nu hoppas jag att 2014 blir bättre och ljusare.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...