tisdag, januari 14, 2014

"Staycation" Part II: Stockholm, Sweden

När Jenny var här åkte vi även upp till Stockholm för att fira midsommar med Malin och Emelie. Första natten bodde vi på Scandic Grand Central i Vasastan som var riktigt fint. Vi spenderade lite av dagen med shopping på Gallerian, men största delen av dagen turistade vi. Vi strosade runt stan i flera timmar och var både i Gamla Stan, Söder och på Östermalm.

Stortorget, Gamla Stan.

På väg upp mot Söder tror jag.

Utsikt från Katarinahissen, som förresten måste vara det läskigaste som någonsin byggts. Den skakar ju. Jag gick kanske tre meter ut på själva bron eller vad man ska kalla det, tog en bild och gick tillbaks haha.

Sedan var det Midsommarafton och den spenderades tillsammans med Emelie och Malin på Vendelsö. Vi var även iväg en runda till Dalarö för att Jenny skulle få se en midsommarstång och lite äkta svenskt midsommarfirande.

Bild lånad från Jenny. Midsommarlunch på Vendelsö tillsammans med Emelie och Malin.

Midsommardagen spenderades nog till största delen i soffan. Vi käkade pizza på Vendelsö Kök & Bar och sen hade vi myskväll med film och popcorn. På Söndagen blev det lite mer sightseeing för mig och Jenny innan vi skulle åka tillbaks ner till Halmstad. Vår buss stannade ett stenkast från Globen så vi gick dit och tog några bilder.


Skyview, som jag själv aldrig skulle åka pga att det helt enkelt är för högt haha.

Sedan åkte vi till Drottningsholms Slott där vi strosade runt ett par timmar.


Vid Kina Slott voliére (fågelhus).
 Photos: Private

Förutom Stockholm och Köpenhamn så mellanlandade jag och Jenny i Halmstad ett par dagar här och där. Vi hann också med ett snabbesök i Småland hos mina föräldrar och hos Marie (som Jenny träffade när Marie besökte mig i LA), vi var i Helsingör/Helsingborg en dag, besökte vackra Kullaberg i Skåne och sist men inte minst så spenderade vi en dag/natt i Göteborg innan Jenny flög tillbaks till L.A. Det var så kul att hon kom och hälsade på mig i Sverige och det kändes som att vi hann med hur mycket som helst.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...