lördag, januari 29, 2011

Sometimes Good Deeds Come with Reward

Igår hade jag mitt informationsseminarium på Santa Monica College och började dagen med att kliva på bussen på fel sida gatan. Så istället för att åka ner till Santa Monica hamnade jag i Westwood. I Westwood upptäckte jag dessutom att jag inte hade någon mer växel till bussen, så sprang in på närmsta Starbucks och köpte en juice. När jag kom ut igen frågade en hemlös man efter pengar. Jag brukar aldrig ge något, men igår fick jag ett ryck och gav honom min juice istället. Han blev jätteglad :)

När jag väl kom fram till SMC för mitt seminarium var jag 25 min sen, men som tur var fick jag vara med ändå. På seminariet träffade jag nämligen en tjej som behövde en roomie till en lägenhet hon precis flyttat in i, så jag följde med henne hem efteråt och tittade på den. Lägenheten är pytteliten, men helt möblerad och ligger endast 10 min promenad från skolan. Det finns även två pooler på området :) Jag fyllde i en medansökan på direkten haha. Det enda som blev lite dumt var att jag fick säga nej till en annan lägenhet som jag sagt ja till kvällen före, så hon som har den lägenheten är förmodligen jättesur nu. Men den lägenheten hade inget riktigt sovrum, utan endast ett öppet sovloft vilket kan bli ganska jobbigt i längden. Det kändes även som att tjejen som hade lägenheten verkligen bodde där, eller vad man ska säga. Jag hade liksom känt mig mer som en gäst och det vill jag ju inte. Så detta känns mycket bättre även om det kanske blev lite dumt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du har hittat en lägenhet!!! whoohoo. Och 2 pooler!! 10 min från skolan..kan det bli bättre?? Grattis! Är din roomie en svensk tjej eller? Trevlig helg! Kram Angela

Ida sa...

Vad skönt att det ordnat sig med bostad!!
Låter ljuvligt med pool!
Kram

Anonym sa...

Låter inte alls dumt detta! Skönt att ha fått tag på nåt ställe att bo! Du får lägga upp lite bilder på det sen. Var glad att du lämnat Sverige för här har det kommit mer snö!
Kram Kristina

Carolin sa...

Hej gumman!Vad skönt att det löste sig med boende! Perfekt avstånd till skolan plus två pooler på området, kan ju inte bli mycket bättre!
När flyttar du in?Du får lägga ut bilder på lägenheten och området sen när du flyttat in!Ha en underbar lördag!Kramar!

Anonym sa...

JAA! vill se bilder på nya lyan! kram nadine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...