onsdag, juni 11, 2014

Broken Toe?

Jag tror min tå är bruten. I måndags kväll gick jag klantigt nog in i ett stolsben, ja eller jag flög nog mer in i stolsbenet, och det small till jättehögt. Jag vet inte om det var själva stolen eller min tå som lät, det enda jag minns är en skarp smärta i min vänsterfot. Jag drog upp vänster fot från marken direkt och blev stående på högerbenet en bra stund för att det gjorde så sjuk ont att jag knappt kunde andas. Ni vet sådär ont att man inte ens kan gråta för att det liksom gör för ont. Efter en stund hoppade jag bort till soffan och la mig där för att vänta på att smärtan skulle släppa, som det brukar göra när man slår i foten i något, fast smärtan försvann aldrig. Den värsta smärtan har ju minskat, men två dagar senare har jag fortfarande ont. Min tå är även lite sne och jag har ett stort fult blåmärke på foten.

Igår. Jag vet inte om det syns så mycket men vänster "ringtå" är svullen och en aning sne i jämförelse med höger fot.

Blåmärket igår och idag.
Pics: Private

Läkaren har i alla fall tittat på foten idag och sa att det kan vara en spricka i den, men det är svårt att säga säkert eftersom de inte röntgar tårna. Så även om det är en spricka, så gör de inget åt det utan det självläker. Det som är mest surt är att jag kommit igång så bra med träningen, men nu kan jag inte träna. Haltar när jag går eftersom jag inte kan gå på själva tån och efter en kort sväng på stan idag hade jag megaont i foten hela eftermiddagen. Men det är väl bara att vänta och se hur det känns. Det värsta är gjort sa läkaren, nu kan det bara bli bättre och det är väl sant.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...