tisdag, juni 24, 2014

Midsummer 2014

I år firade jag midsommar på landet med några vänner. En tjejkompis har precis flyttat till ett hus på landet och bjöd dit oss. Ett par andra vänner till henne var också där. Det var en himla trevlig dag med mycket skratt och god mat. För en gångs skull slapp vi även regn, så skönt. Jag låter bilderna berätta mer om dagen.

Vi började dagen med lunch i ladan.

 Sedan var det dags att klä midsommarstången.


Vår fina midsommarstång.

 Vi glömde helt bort att dansa runt stången, men att fota kom vi ihåg haha.

Med ny klänning från Vero Moda och en oanvänd kofta (också från Vero Moda tror jag) som jag hittade när jag rensade min garderob.

Photos: Private

Vi hann även med att snapsa och sjunga en massa snapsvisor, dricka bål, cider och vin, en liten promenad, grillning och att spela en runda Rappakalja. Vad gäller promenaden så borde jag väl egentligen stannat kvar vid huset och vilat foten, men hur kul är det? Jag rekommenderar inte att promenera på grusväg med bruten tå i alla fall. Har haft ont i tån ända sedan dess. Men det var som sagt en väldigt mysig midsommarafton. Lite tåvärk kan det ju vara värt haha.

2 kommentarer:

Mia sa...

Bra jobbat med stången! Riktigt fin!

Sanna sa...

Tack! :) Vi blev riktigt nöjda faktiskt, ingen av oss hade klätt någon midsommarstång tidigare.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...