lördag, juni 25, 2011

Day Trip! Last Stop: Santa Barbara

Cirka en timma efter besöket på Camarillo Outlets nådde vi äntligen vårt mål. Mysiga lilla Santa Barbara. Vi började med ett besök på den vackra piren. Där såg vi även en säl simma i havet. Tyvärr lyckades jag inte fånga den på bild.

Utsikt över hamnen och alla båtar. Jag lyckades som sagt inte fånga sälen på bild, men däremot ett par fåglar.

Utsikt åt andra håller där man ser lite mer av Santa Barbara.

Piren.

Piren från avstånd.

Efter piren tog vi en shuttle in till centrum. Där var det Farmers Market som vi strosade runt på en stund. Vi provsmakade även lite frukt, bland annat persikor som var de godaste persikor jag någonsin ätit. Jag ville köpa med mig, men då jag bara hade ett par dagar kvar innan hemresan skippade jag det.

Farmers Market.

Vackra blommor.

Efter marknaden så shoppade Mai och Elin lite i en butik. Sedan promenerade vi tillbaks till piren för att äta middag på en skaldjursrestaurang.

Santa Barbara Shellfish Company!

Inne på den lilla restaurangen.

Ysai slog till på den berömda krabban.

Jag tyckte krabborna (som låg levande i vattenkar) såg läskiga ut så körde på en räksallad istället ;)

Efter maten inhandlade vi lite godis och dricka och begav oss hemåt. Knappt två timmar senare anlände vi till LA igen.

1 kommentar:

Elin - Bondmora sa...

Ååå, Santa Barbara, det var där vi bodde i en vecka. Jag blev helt kär i det stället!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...