söndag, juni 19, 2011

Flying Back to Sweden

Nu är jag hemma i Sverige. Eller rättare sagt landade på Landvetter igår kväll. Resan var okej. Inte alltför mycket turbolens och jag lyckades få tre timmars sömn mellan LA-Paris. Tittade även på tre filmer: Hall Pass (okej komedi), Unknown (halvokej thriller) och Black Swan (psykofilm som jag var nära att stänga av flera gånger). Något jag kan rekommendera är förresten att ha egna lurar med sig på planet. Jag fick ha volymen på högsta med lurarna jag fick på planet och hörde fortfarande ingenting, så pluggade i mina iPod lurar och fick vrida ner volymen till lägsta. Love!

Jobbigast med resan var att vänta på CDG Airport i Paris i fem timmar. Terminalen var rörig och liten, jag var törstig och trött, mat och dricka svindyrt och bänkarna byggda med metallarmstöd emellan varje sits så man inte skulle kunna ligga ner. Jag trotsade priserna och köpte en mini-cola (50cl) för 38kr. Som om jag inte fick vänta länge nog var mitt plan även 30 min försenat. Det plus några otrevliga snobbsvenskar gjorde mig förbannad, men en stund senare träffade jag världens trevligaste amerikanska kvinna och blev glad igen. Fick hennes mail för hon har en 29-årig singelson i LA haha :) Är han hälften så trevlig som henne så kan det ju vara kul att träffas i höst, alltid trevligt med lite nytt folk.

På den lilla terminalen på Charles DeGaulle i Paris.

Väl på Landvetter hämtade mamma och pappa mig. Sen åkte jag hem och åt knäckebröd med prästost, snabbduschade och la mig i min breda säng som bästa föräldrarna burit upp från källaren. Vaknade med världens panik i morse då jag trodde jag befann mig på CDG och hade missat sista planet. Men när jag upptäckte att jag låg i min säng somnade jag om igen. Gött!

Ps. Inlägg om sista veckan i LA kommer så fort jag hinner!

4 kommentarer:

Angela sa...

Bra jobbat!..redan fixat en date till hösten!! ;) Jag och M hatar CDG airport...varje gång vi har varit där har varit jobbig och konstig. Men men nu är du hemma i alla fall :) Hoppas att det går bra med jetlaggen :) Kram /Angela

Ida sa...

Ojojojoj en singelkille! Du skulle begärt bild =)
Skönt att ha dig hemm!
Kram

Helena sa...

VÄLKOMEN HEM!!!!!

Anonym sa...

Skönt att resan gick bra iaf! kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...