tisdag, april 26, 2011

Malibu, Matador Beach & Berri's Cafe

Okej lite sent, men som sagt bättre sent än aldrig. Fredagen på Spring Break, dagen efter vi kom hem från vår Roadtrip, åkte jag, Mai, Lukas och Emelie ut till Malibu. Där åt vi på en supermysig restaurang som heter Moonshadows.

Moonshadows!

Så mysigt och underbar utsikt. Till min lycka såg jag även en massa delfiner simma förbi :)

Mai & Lukas!

Emelie & jag.

Jag åt supergod risotto med spenat, edamame, gröna ärtor och riven parmesanost (som jag egentligen inte gillar men som var supergott i kombination med risotton)!

Efter lunchen körde vi lite längre upp längst kusten mot Matador Beach, där det också var hur fint som helst.

Framme vid Matador Beach!

Mai & Lukas på väg ner mot stranden.

Helt underbart!

Så himla fint!

En hel fågelarmé, som till min glädje höll sig uppe på klippblocket ;)

Hav, vågor, stenar, strand!

Lite längre ut ägnade sig några åt Kite Surfing!

Vid de små grottorna!

Efter strandbesöket körde vi vidare upp mot Hollywood med Griffith Observatory som mål, men pga för mycket trafik avstyrdes de planerna ganska snabbt. Istället blev det pizza på Berri's Cafe som ligger i närheten av Farmers Market och The Grove. De hade inte rättighet att sälja alkohol på restaurangen, men sa att om vi köper eget vin så serverar de oss. Sagt och gjort, Emelie & Mai inhandlade rödvin på en Liquor Store mitt emot, som vi sedan intog.

Gigantisk och farligt god hummerpizza på Berri's Cafe!

Med lite vin i kroppen tyckte vi inte att dagen skulle avslutas med pizza utan med utgång. Så efter pizzan och lite ombyte, sminkning etc gick vi till Q's. Men på Q's var det inget roligt folk, så istället blev det ett besök till allas vår älskade mamma... Mom's Bar. Jag tog inte ett enda kort under kvällen och tur var kanske det då det spårade ur lite haha. För lite sömn natten innan (då vi inte kom hem från Roadtripen förrän kl 03.00) och alldeles för billiga drinkar ledde till en galen kväll som avslutades med pizzarester och ballongen Poochs död. Pooch förlåt, vi saknar dig :( R.I.P!

1 kommentar:

Boel sa...

Harliga bilder! cafet ser supermysigt ut.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...