fredag, april 15, 2011

Roadtrip! First stop: Calico Ghost Town

Över i stort sett hela USA finns det små övergivna städer, så kallade Ghost Towns. På väg till Vegas stannade vi till i Calico Ghost Town. Det är tydligen en äkta gammal 'silver mining town', men det kändes lite som att vara i västernparken High Chaparral i mina svenska hemtrakter. Men eftersom jag alltid velat se en Ghost Town var det kul. Landskapen är ju inte att leka med heller.

Almost there!

Scary :S



Lukas och Mai på väg för att utforska Calico Ghost Town.


Haha kolla in mitt hår. Det blåste ganska friskt kan jag be att få meddela.

Hank's hotel, nästan som Hank's Pub i Dr Quinn ;)

Turturduvorna ;)


Lukas på väg upp mot utsiktspunkten.

Utsikt över Calico Ghost Town.

Ganska högt upp bland bergen.

Starka vindar som sagt :)


På väg tillbaks.

4 kommentarer:

Lina sa...

en spökstad där allt se ut att vara upprustat och i topptrim... Härligt att följa dina äventyr! Blir en billig semester från skrivbordet för en annan...:) Kramar Lina

Anonym sa...

jag skulle med vilja se en riktig spökstad, dock känns denna inte så spöklik, mest väldigt turistig haha

Anonym sa...

JAG VILL SE BILDER FRÅN GRAND CANYON O VEGAS SANNA!!!!!!

Ida sa...

Åh coolt alltså!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...