måndag, april 18, 2011

Road Trip! Second Stop: Las Vegas!

Efter stoppet i Calico bar det av igen på väg mot Vegas. Då vi inte fick bilen förrän runt 14.30 hann det mörkna innan vi kom fram. Men det var mysigt att åka in på the Strip när alla hotell var upplysta.

När man ser Whiskey Pete's vet man att man börjar närma sig Vegas.

Ett försök att fånga utsikten från hotellfönstret.

Promenad på the Strip i jakt på mat.

Då det blåste något fruktansvärt tog vi istället innevägen och gick igenom en massa hotell. Här har vi en gigantisk fjäril på Palazzo.

Fontänen på Palazzo.

Valv med målningar på the Venetian.

Gondoler utanför the Ventian.

Jag och Lukas i väntan på mat.

Söta Mai och Lukas.

Kl 23 fick vi äntligen i oss mat. Laxburgare med fetaost och rostade tomater, mums.

I baren på Hillbillyhotellet Harrahs där de hade dessa roliga drinkar.

Efter denna bild spårade kvällen ur lite och tiden spenderades med att leta efter ett Wedding Chapel till Mai och Lukas haha. Ja det är en lång historia som inte kommer att berättas här på bloggen. Men lite kul var det allt ;)

Allt för att locka folk att spela. Jag spelade upp $5, ca 35kr, så ingen större förlust haha.

Utsikt från hotellrummet morgonen efter. Inte alls lika fint som det såg ut på kvällen.

Nascar Cafe där vi intog brunch innan det var dags att bege sig ut på vägarna igen.

Jag beställde vad som visade sig vara den största omelett jag någonsin sett. Fick knappt i mig hälften haha.

Det blev en kort visit i Vegas den här gången, men det räckte gott och väl för mig. Jag har ju varit där tidigare och det kommer säkert komma fler tillfällen. Efter brunchen bar det istället av mot nya och mer spännande mål. Känner mig gammal när jag säger så, men sevärdigheter smäller faktiskt högre än Vegas för min del haha. I och för sig är ju Vegas en sevärdighet i sig ;) Men det var inte anledningen till att jag följde med om vi säger så, även om ett stopp i Vegas alltid är kul :)

2 kommentarer:

Ida sa...

Laxburgaren ser farligt god ut! Snygg du är gumman, det strålar om dig!
Kram

Anonym sa...

haha det är vad jag kallar ordentlig drink! Håller med Ida, det strålar om dig! kramar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...