torsdag, maj 19, 2011

Swedish Cravings

Saker jag vill äta i Sverige i sommar:
  • Mammas potatismos
  • Min pastasallad
  • Min broccoli o ädelostpaj
  • Margherita med kebabsås
  • Råraka (även kallat rösti)
  • Ostfrallor (med Arla prästost)
  • OLW Ostbågar
Självklart skulle jag kunna göra potatismos här med, men orka liksom ;) Min pastasallad skulle jag med kunna göra, fast jag är lite kräsen och vill ha Ridderheims soltorkade tomater i den och i pajen ska det ju liksom vara Kvibille Gräddädel haha. Rivjärn till råraka orkar jag inte heller köpa :P

Min broccoli och ädelostpaj som bäst avnjuts tillsammans med ett glas rött eller tre!

Förutom ovanstående lista hoppas jag även klämma in massor med grillningar med familj och vänner. Även om jag grillat här med, så är grillat i Sverige ändå något speciellt :)

1 kommentar:

Ida sa...

Kul att höra att du längtar "lite" hem iallafall =)
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...