måndag, maj 16, 2011

Venice

Idag åkte jag och Mai ner till Venice. Jag hade inte varit där sedan våren 2007 så det var mys. Dock sjukt blåsigt haha.

Venice!

Vid kanalerna och alla fina hus.

På en av alla söta broar.

Så mysigt!

Känns inte som att man befinner sig ca 300 m från stranden.

Ridande poliser!

På väg ut på Venice Pier!

Där det blåste ännu mer ;)

På väg tillbaks mot stranden.

Livräddningstorn. Mitch är du där?

Livräddar-kontrolltorn eller huvudkontor eller vad man ska kalla det.

För endast $40 får man en utvärdering för att se om man behöver Marijuana som medicin. Anses man vara i behov av det så får man ett tillstånd så att man sedan kan köpa lagligt.

Några aliens hade anlänt till stranden. I bakgrunden är det någon slags hinderbana för någon tävling som ska gå av stapeln, American Ninja nånting hette det.

Massor av äckliga måsar.

På väg bort mot Venice Drum Circle!

Drum Circle som de har varje söndagseftermiddag.

Polisen var även där för att kolla så det inte gick för vilt till. Det har varit ett par knivincidenter i Venice senaste veckorna, bland annat en här på Drum Circle.

Polishäst!

Nästan vid Santa Monica Beach! Blåsigt!

Vi promenerade hela vägen från Venice till Third Street Promenad i motvind och tog bussen därifrån hem. Tog säkert 50 min att gå, men då blev dagens motion avklarad samtidigt. Nu har jag duschat av mig all sand, ätit middag och ska försöka skriva lite uppsats.

1 kommentar:

Ida sa...

Det syns att det blåser! Men ser fint ut, särskilt kanalen med hus...
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...