måndag, maj 30, 2011

Vista Internet Security

Ja idag fick jag alltså virus på datorn och det var inte lätt att få bort skiten. Mitt virusskydd upptäckte inte viruset och kunde därmed inte rensa bort det, suck! Viruset i sin tur, som utgav sig för att vara ett antivirusprogram kallat Vista Internet Security, tillät mig inte heller gå in på Internet eftersom datorn var infekterad och då kunde utsättas för risk. Istället tyckte de att jag skulle klicka vidare på deras varningar och uppgradera mitt skydd, vilket jag givetvis inte gjorde då jag inte ville att hela datorn skulle krascha. Det var lite svettigt ett tag och jag hade skaplig panik. Ville ringa till "Jörgens dataservice" (systers sambo), men tänkte att han nog inte skulle bli jätteglad över att få ett telefonsamtal kl 02.30 på natten. Så jag trixade och fixade och efter en bra stund lyckades jag mot all förmodan komma in på Internet, googla reda på en kur och ladda ner ett program som rensade bort viruset. Så nu *peppar peppar* fungerar datorn igen. Men får ni någonting på datorn som heter Vista Internet Security så passa er säger jag bara. Jag har ett antivirusprogram som funkar, men tydligen inte mot denna skit.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas det funkar bättre idag...

Anonym sa...

Snart kommen du hem!! Vilken dag?? Kram /Angela

Ida sa...

Vad duktig du e som klarade det själv! Hoppas det är borta nu!
Kram på dig

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...